dag 7 : St.Martin des Champs Frankrijk - Reisverslag uit Mézières-sur-Seine, Frankrijk van Jacques Koijen - WaarBenJij.nu dag 7 : St.Martin des Champs Frankrijk - Reisverslag uit Mézières-sur-Seine, Frankrijk van Jacques Koijen - WaarBenJij.nu

dag 7 : St.Martin des Champs Frankrijk

Blijf op de hoogte en volg Jacques

24 Mei 2014 | Frankrijk, Mézières-sur-Seine

Om 7.00 uur uit bed,aankleden,fiets bepakken,ontbijten en klaar voor een nieuwe rit.We zijn met 6 nederlanders,onze bekende Caminio gangers en een vader met zijn dochter die de reis andersom maken ( dus van santiogo de compostela naar nederland) om 9 uur vertrekken we met z`n vieren.gelijk een klim en dat valt niet mee als je net opstart.Eenmaal op weg bleek de wind weer enorm te zijn 2 a3 kilometer klimmen komt dan hard aan tjonge jonge.vandaag ook een klim van 10% daar was ik nooit tegen op gekomen zonder mijn electrische trapondersteuning.De etappe van vandaag is 65 kilometeren verloopt vrij snel tot ongeveer 35 kilometer want daar zien we de buien naderen,en er breekt noodweer los.Wat een regen.We naderen de Seine en precies op de brug is het even droog dus gauw een foto maken,eenmaal over de Seine net door Mezieres breekt de hel los,met bakken komt de regen er uit en gaat over in hagel.even het idee dat we weg spoelen,de laatste 15 kilometers zijn een ramp en eindelijk zijn we in St.Martin des Champs en we gaan op zoek naar ons hotel dat we hebben geboekt.nergens te vinden en na wat vragen blijkt er geen hotel in het dorp te zijn (later horen we wat er mis is gegaan met onze boeking) maar wel een B&B iets verder door.wij daar naar toe en vragen of ze een kamer hebben en dat hebben ze.maar wel voor de prijs van 3 pffff.er is niets anders in de buurt , we zijn doorweekt en Henk heeft zo`n last van de kou dus we nemen de kamer,geen andere optie.de andere dagen betaalden we gemiddeld 55 per kamer met ontbijt,nu 60 euro p.p zonder ontbijt.de eigenaresse was erg behulpzaam en neemt ons mee met de auto naar de supermarkt en laat ons de omgeving zien,verteld ons ook de rede dat we ons hotel hier niet vinden er zijn namelijk 4 dorpen in Frankrijk met de zelfde naam.65 kilometer gefietst nu eten een verslag zo als elke dag op de mail zetten zo dat Nel er weer een verhaal van kan maken en dan slapen.

• 25 Mei 2014 - 00:24

Eric:

wat een dag zet hem het op pa! en ome jaques! lees iedere dag het verslag opwarmen en morge weer een mooie dag geniet ervan zet hem op succes denk aan jullie groetjes

• 25 Mei 2014 - 16:38

Marianne Van Den Dries:

Nou nou wat een verslag zulke dagen moeten er niet veel tussen zitten ,hopend dat het weer vandaag een beetje beter is we leven met jullie mee succes .gr.frank en marianne