dag 11 : 12 km onder Tours - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Jacques Koijen - WaarBenJij.nu dag 11 : 12 km onder Tours - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Jacques Koijen - WaarBenJij.nu

dag 11 : 12 km onder Tours

Blijf op de hoogte en volg Jacques

28 Mei 2014 | Frankrijk, Tours

We vertrekken om 9.15 uur en het gaat al fout.Achteraf gezien het begin van een lange vermoeiende dag.We pakken het fietspad met de sticker van St.Jacob,raar komt niet op onze kaart voor maar we besluiten hem toch te volgen omdat Tours word aangegeven,maar blijkt een grote vergissing. Na veel vragen komen we toch bij een bureau van toerisme aan en krijgen van de medewerker te horen dat we deze route kunnen vervolgen het blijkt de franse route te zijn (fout dus).We hebben veel tijd verloren maar uiteindelijk komen we aan bij de Kathedraal van Tours voor een stempel,we gaan gelijk verder, nu begint de ellende pas echt,we zijn anderhalf uur aan het fietsen om Tours uit te komen,en we moeten nog 50 kilometer, en het word maar later.Verstand op nul en fietsen, kijken of we wat tijd kunnen inhalen.We denken dat het redelijk goed gaat maar ook bij de laatste 12 kilometer gaat alles mis.De route is gewoon niet te vinden op onze kaart,vragen maar weer en we rijden via een drukke weg naar onze B & B,we arriveren er om 17.45 uur.Ook die valt vandaag zwaar tegen dat kan er ook nog wel bij,geen trapleuningen en een smalle trap dus ik kan niet boven komen,douchen en mijn bed kan ik wel vergeten en mijn slaapplaats is vannacht :de bank! Misschien voor Henk fijn want ik hoest als een gek en voel me ondanks een paar dagen paracetemol niet echt fit.Zo moe alle twee maar ook te weinig gegeten vandaag dus doen we een gok en vragen of het mogelijk is dat ze ( de eigenaresse) iets voor ons klaar maakt,nee dat gaat niet maar ze zorgt er wel voor dat we naar een restaurant worden gebracht,de eigenaar brengt ons weer terug.Al met al toch een mooie dag ondanks alle fouten.Temperatuur is goed en we hebben 93 km gefietst.

• 29 Mei 2014 - 08:31

René:

Mooi verslag, hou vol heren.
    Misschien toch je navigatie checken....93km is inderdaad veel.

Succes,

René

• 29 Mei 2014 - 19:11

Marianne Van Den Dries:

Al bij al geen jofele dag maar volhouden! En is een rustdag geen optie misschien even op krachten komen? Succes jongens gr. Uit tilburg