dag 6: Meru Frankrijk - Reisverslag uit Méru, Frankrijk van Jacques Koijen - WaarBenJij.nu dag 6: Meru Frankrijk - Reisverslag uit Méru, Frankrijk van Jacques Koijen - WaarBenJij.nu

dag 6: Meru Frankrijk

Blijf op de hoogte en volg Jacques

23 Mei 2014 | Frankrijk, Méru

Vannacht niet fijn geslapen,de bedden waren te klein, ik moest schuin in het bed liggen en Henk lag met zijn voeten buiten het bed, het ontbijt was karig maar enfin het zal erbij horen.We zijn al voor 9.00 uur vertrokken uit Moyvillers.eerst wat geld gehaald, naar de bakker en gaan met die banaan.Al snel een klimmetje van 2 km richting Epineuse en vanaf daar richting Clermont,tjonge wat een gigantische akkers en een wind dat wil je niet weten,zelf als we afdalen moeten we bijtrappen.De route loopt vlot zonder fouten.Na 30 km komen we bij Clermont en daar staat nog een klim aangegeven,we gaan een hoek om en daar is ie dan,maar ik kom boven zonder opschakelen met de electrische motor, boven aangekomen moeten we weer 2 km doorklimmen.Blij dat halverwege een tabac-bar is waar we een rust pauze nemen en een heerlijk bakje koffie drinken, verder om de klim af te maken richting Mouy.Daar willen we onze stempels halen maar alles is gesloten en wachten daar hebben we geen zin in dus op naar de volgende klim van weer 2 km richting Cauvigny en dan een klim van 3 km tot 7%.Wat ben ik blij met mijn fiets en wat werkt hij perfect.Om 14.00 uur arriveren we in Meru onze rustplaats voor vandaag,daar eerst onze stempels gehaald op het gemeentehuis en om 15.00 in de B&B.Een geweldig ontvangst door de eigenaar en een mooie kamer.En wie denk je dat daar tot onze grote verbazing even later ook aankomen? jawel hoor...onze Caminio vrienden haha..het was een mooie dag met redelijk wat zon af en toe een bui en erg veel wind.krijgen nu alle twee last van onze billen en ook de vrienden voelen hetzelfde dus doorbijten en goed smeren want ook dat hoort erbij.om 20.30 uur na het eten ons bed opgezocht want we zijn moe.60 km gefietst vandaag

• 24 Mei 2014 - 10:00

Johnny:

Hoi Jacques en Henk, Zoals ik kan lezen gaat het voorspoedig maar ik weet uit reiservaring, en dan niet met de fiets, dat er genoeg uitdagingen zijn! Komt goed en zorg voor jezelf!

Groeten,
    Johnny

• 24 Mei 2014 - 19:21

Marianne Van Den Dries:

Hoi heren,wat we zojuist gelezen hebben begint nu het echte werk !zuinig zijn op jullie achterwerk goed elkaar insmeren!! succes gr.vanuit tilburg THe Netherlands