dag 5: Moyvillers Fr. - Reisverslag uit Moyvillers, Frankrijk van Jacques Koijen - WaarBenJij.nu dag 5: Moyvillers Fr. - Reisverslag uit Moyvillers, Frankrijk van Jacques Koijen - WaarBenJij.nu

dag 5: Moyvillers Fr.

Blijf op de hoogte en volg Jacques

22 Mei 2014 | Frankrijk, Moyvillers

Vanmorgen al vroeg wakker 6.30 uur Henk slaapt nog maar mij lukt het niet meer door al het drukke verkeer dat voorbij raast.wat liggen draaien en uiteindelijk toch maar er uit.Het hetzelfde ritueel als alle andere dagen,inpakken ontbijten betalen en op weg naar de volgende bestemming.Eerst een kilometer terug om op de juiste route te komen dat gaat gesmeerd en snel want het is bergafwaarts,op de route aangekomen gaan we het jaagpad op en fietsen richting St Simon een vlak stuk dus het schiet lekker op.En wie komen we daar weer tegen:onze Caminio vrienden even wat bevindingen gedeeld en weer verder richting Noyon,grappig want we passeren elkaar keer op keer en uiteindelijk komen we met z`n vieren aan in Noyon,voor de kathedraal gerust en wat gegeten en daar ook onze stempels gehaald.Wat een prachtig monument de kathedraal is gebouwd in het jaar 900 en Noyon is de geboorteplaats van Calvijn, daarna onze tocht weer met z`n tweeen voortgezet.We rijden door een groot bos met gigantisch grote bomen ,die heeft napoleon vast ook al gezien :- ) richting Compiegne onder de A1 door richting het westen. Enmaal in Compiegne aangekomen zijn we al snel het dorp waar onze B & B voor vannacht is:Moyvillers.een mooie dag met wat regenbuien tussen 12 en 14 uur. 90 kilometer gefietst..We voelen weer snel fit na een rust moment en zijn klaar voor de aankomende dag.

• 23 Mei 2014 - 09:06

Johnny Van Kuik:

Hoi Jack en Henk,
    Ik lees met plezier jullie verslagen en zie dat het voorspoedig gaat.
    Hier in Goirle alles goed.
    Veel succes nog en ik schrijf je later nog een keer.

Johnny